Friday, July 17, 2009

babysitting ! (:

aku tengah tengok tv. dengan family aku. cite scary movie. then tibetibe. my phone ringing. aku angkat ahh.

"ziqah, aku ade hal penting nie. tolong aku boleh?"
"emm. hal ape? boleh je kot."
"emm. aku ade hal. important sangat. nak kene settle malam nie jugak. so aku nak kau jagekan anak aku jap boleh?"
"haikal? die nak ke dgn aku? kang die nanges. kate die tak biase dengan orang lain?"
"nak kot. die dahh tido. kaw tinggal tengoktengokkan die je."
"emm ok2. boleh aje. y don't kaw anta je die pegi rumah aku? at least parents aku ade boleh tengokkan sekali."
"parents kaw tak kisah ke?"
"tak lahh. nanti aku bagitau diorang. ok babe?"

"ok. thanks. japgi aku anta haikal."

after 30 minutes, my friend tu datang bawak haikal. yeahh! i'm so excited about it. dapat jage baby. hehe. emm. aku ingatkan senang laa kan. tapi tak senang macam yang aku expect pon. yup. die nanges je. emm. tak biase kot bile die tengoktengok die kat rumah lain. aku tepoktepok die suruh tido. die taknak. emm. so aku layan lahh die. sampai pukul 2 pagi. tengok cartoon network and disney channel. hehe. baru die senyap. agakagak die macam dah ngantok, aku tidokan die. penat woo. dekat sejam tepoktepok die. still taknak tido jugak. hmm. da pukol 3 baru die boleh tido. hehe. best! sume experience. hehe. penat laa jugak tapi best! nasib baik aku nie skrg memang spesies tido lambat je. boleh laa layan die lagi. hehe. babe! len kali anta haikal kat rumah aku je! aku sedia membantu! (:

*haikal said to his mama: "mama! haikal nak buat myspace jugak macam mama!"
anak kaw nak ade myspace jugak babe. hehe. ;DD