Saturday, June 20, 2009

why youu sudden change?

aunt aku called aku last 2 days. cakap hari sabtu(hari yang aku post entry nie) nak balek. aku excited sangatsangat. nak sangat jumpe die. yupp. i mishh her a lot. then harini, aunt aku sampai. lepas dahh bertaon tak balek. aku happy laa kan. ye laa. jumpe aunt aku. aku dengan die dulu close sangat. tapi sekarang. hmm. then, aku sambut lahh die. aku salam die. hug die. rindu lahh kan. dahh lame tak jumpe die. die tengok aku, die senyom je. tapi, bile die tengok mymom. die masam muke. die tak tengok langsong muke mymom. then die tengkingtengking mymom. aku dahh terkejot lahh kan kat situ. kenape? ape salah mymom kat die. setau aku. mymom orang yang paling penyabar. orang yang paling baik. orang yang tak pernah nak cari gaduh or carik pasal dengan orang lain. lagilagi dengan aunt aku tu. mom aku tak salah apeape laa! auntie! ibu bukan gangster ok! jangan tengking die laa! jangan buat die sedih. plishh! i'm begging youu!! aku nak redakan keadaan. aku ajak aunt aku keluar. ajak die pegi amek buah rambutan.aku layan lahh die. mymom dahh terkejut time tu. dahh tak tau nak cakap ape dah. time aku kat lua, auntie aku masok rumah balik. aku dengar. auntie aku tengah marahmarah mymom tu. wtf! then die keluar balik. aku pon masuk lahh kat dalam rumah nak tengok ape jadi. aku tengok. mymom dengan adik aku dahh nanges. 2 2 terkejut kenape auntie tetibe camtu. aku pon tak tau. nak ungkit pasal tanah arwah atok ke? amek lahh auntie. ayah pon cakap ayah tak heran. kitorang boleh move out dari rumah nie. tapi kalau kitorang move out pon, auntie mane pernah nak balik sini. auntie asyik dekat kl tu je. sebab tu ayah jage rumah nie elok elok. ayah renovate balik rumah nie. tu pon auntie nak marah sangat ke dengan ayah. tak faham lahh! aku yang kena handle ibu and auntie tadi. ayah outstation. then die tanya nak pegi ikot die balik kl tak. nope auntie! my answer is no! bukan nak kurang ajar. tapi aku tak sanggup nak tinggalkan ibu time die tengah sedih tu. memang aku dah cakap dengan auntie. nak ikot die balik kl. nak lepak sane. tapi bile dahh jadi macamni. tak pe lahh. i'm not going n i'm very sorry. i do love you auntie but i love ibu more. and aku akan pilih ibu jugak dalam ape ape hal pon. aku rase serba salah. aku cakap laa dengan auntie. yang aku tak jadi nak ikot die. then die pergi serang mymom n call mydad. die salahkan parents aku sebab aku tak nak pegi. die ingat parents aku yang halang aku ikot die balik. it is all my fault and don't blame them! diorang tak salah apeape ok. entah laa. aku pon tak tau how to fix the situation. aku tak tau ape yang auntie angen sangat. i mish the old time. where we eat together at 1 table. we laugh together. watched tv together. but now. kenapa semua jadi macamni? why youu sudden change auntie? :(