Thursday, November 19, 2009

harte semakin berkurang 1 !

entry nie sepatotnye untuk 2 hari yang lepas. ahahaha!

waktu kejadian: lebih kurang 5 pagi.

bagaimane ianya berlaku :

malam tu, aku nekad taknak tido. sebab nak siapkan report. nak kemaskini buku harian LI tu. dah lame tak update kot. hee~ tu yang kelam kabot bile dapat call yang lecturer nak datang. aishh. sambilsambil buat, sambilsambil pikir laa kan macam mane nak elak dari jumpe lecturer tu. taknak jumpe die laa! nanti mesti die ngamok bile die dapat tau yang buku laporan aku putih suci bersih berseri je lagi. ahahaha! lawa je. then, sambil buat, sambil lah online. sambil dengar lagu jugak. then, dalam pukol 3, tengah syoksyok online. tetibe, internet aku terdisconnect. dalam hati aku cakap, nie mesti ayah or ibu yang tutup suis p1 tu. suroh aku tido sebab da pagi sangat dah. aku diam je la. malas nak pegi onkan balik. so, dengar lagu je laa. then, tibetibe, mate ngantok tahap cipan. grr. report tak siap lagi nih! macam mane ntah. niat hati, nak baring kejap je. nak hilangkan penat. lepastu, tertido laa kan. ape lagi. then, pukol 5.30, aku tebangon. nak pergi toilet. time nak balik ke bilik tu, aku perasan kat tingkap area toilet aku tu, ade salah 1 kaca daripada tingkap tu, dah takde. nie contoh tingkap rumah. (terimakasih google! ;DD )

so, aku kejot lah parents aku. bagitau diorang yang ade orang nak try pecah masuk rumah. sebab dulu pon pernah jadi macamni jugak. hmm. ayah pon dengan gangsternye, pegi check tingkap tu dengan bawak kayu golf die. keliling 1 rumah. checkcheck, modem p1 dah ilang! ruperupenye yang tutp suis p1 tadi bukan parents aku, tapi si pencurik! siot je! ingat nak sambong tido balek lepastu . p1 je kot aku pikir. then bile kat bilik, aku teringat handphone aku. aku cari laa keliling katil tu. xde. pelik. padahal, baru sejam lepas aku set alarm kat handphone tu. then, tibetibe aku perasan. ade 1 kaca kat tingkap bilik aku pon ilang! ishh. handphone n76 aku hilang jugak! kejam lahh kaw pencurik! ntah macam mane aku boleh tak sedar die amek handphone tu sebelah aku agaknye. biasenye, kalau handphone aku jatoh pon aku boleh sedar. ishh. bongok betol pencurik nie! kalau trade in handphone tu pon, bukan ade value lagi dah. dengan keypad dah tanggaltanggal. ishh. baru ingat nak tuka housing baru. malas nak sedihsedih laa kan. bukan boleh dapat balik pon handphone tu. tapi, aku sayangkan nombornombor telefon dalam tu. banyak! gambargambar lagi. sakit hati pulak tibetibe! then, aku tido balek. tapi tido dalam bilek parents aku la. takot! da la sorangsorang dat time. adik pegi tido uma kawan die sebab esok nak spm. ishh. sakit hati je dengan kaw pencurik! grr. tak pasalpasal kene beli handphone baru. kaw mati lagi bagos tau encik pencurik!

p/s:
lecturer datang ofis, tapi time tu aku kat rumah lagi. takde mood nak masok keje awal bile handphone dah hilang. so, report aku yang belum siap tu, lecturer aku tak dapat laa nak tengok and tak jumpe die pon. ahahahaha! and another thing, sekarang nie, kalau orang message or call, aku akan tanye 'sape nie?'. jangan kecik hati ye kawankawan. bukan lupekan korang pon. tapi tak hafal nombor je kot. phonebook dah ilang kan. terpakse tanye macamtu. (: