Monday, January 5, 2009

new year celebration.

time new year tu..
plan nak gi laa huha macam gile kan..
memang tu yang selalu dilakukan pon..
aku pegi laa dengan kawan-kawan aku tu haa..
untuk senangkan cerite..
aku pegi dgn 4 org kawan aku..
aku,c n boyfrennye n d n boyfrennye..
then sampai je the zon tu..
orang punye laa bapak ramai..
countdown kat uma je da laa kan orang-orang tu sume..
sebok nak keluar..
haha!
cam jb nie aku duduk sorang je!
stuck kat traffic jam tu for more than an hour laa wei!
nak cari parking je da setengah jam..
adeh..
dapat tengok fireworks kat dalam kete je laa gamaknye kan..
lepas da dapat parking tu..
survey laa ape yang best kat situ..
sesak!
da namenye new year kan..
so kitorang decide nak pegi tempat lain je..
jam tepat pukul 2 pagi..
kitorang still tak de arah tuju..
lastly..
kitorang pegi mcd..
beli ape yang patot..
duduk lepak kat tasek pasir gudang tu..
dengan mat rempit merata menunjukkan kekuasaan moto-moto mereka..
rase macam nak baling je ngan high heel yang aku pakai time tu..
tapi disebabkan oleh kesabaran aku yang begitu mendalam time tu..
aku diamkan je..
abes aje makan,kitorang decide nak blah je cepat-cepat..
memekak!
macam-macam bunyik moto yang boleh dengar time tu..
dari yang enjin yang bunyik macam motobot ke enjin yang bunyik macam pakai ekzos buloh!
nak je aku makikan sorang-sorang..
time nak balik tu..
kitorang lalu kat kawasan kubur kat pasir gudang tu..
then pegi isi minyak jap..
dekat petronas..
sebelah tu kubur islam laa kan..
kawan aku si c time tu dengan bahagianye pegi snap-snap picture die dengan boyfren beliau time tu..
lepas isi minyak, kitorang da mati akal time tu..
xtau nak pegi mane da..
then lastly kitorang decide nak turon jb balek..
lepak singgah selalu pulak..
time on our way pegi jb tu..
kawan aku si c yang snap picture dengan boyfren die tu tengok-tengok balik laa picture diorang tu..
tengah belek punye belek..
die jumpe ade 1 picture nie..
rambot die yang tak berape nak banyak tu tetibe jadi macam banyak..
macam ade extra rambot..
seingat aku..
die tak de laa buat hair extension sebelom keluar tu kan..
tu yang pelik..
yang boyfren die pegi zoom picture tu..
zoom punye zoom..
boyfren die jumpe ade mate merah sebelah kawan aku nie..
aku tak caye laa kan..
aku engok laa betol-betol..
aku zoom balek picture tu..
bile da zoom,memang confirm..
ade sebijik mate merah betul-betul belakang kawan aku tu..
time tu..
semua yang dalam kereta tu memang da senyap laa kan..
time tu jugak..
bulu roma masing-masing da meremang..
kawan aku si c tu memang da senyap je dari tadi..
kitorang pelik..
die tak pernah senyap sebelum nie..
mulut die macam 7 eleven..
kitorang panggil-panggil name die pon..
die tak jawab..
kitorang buat lawak..
die tak ketawa langsong..
then kawan lagi sorang,si d tu aku bisik kat aku..
yang kawan aku tu,bukan kawan aku..
haa..
time tu..
da macam nak tercabot laa bulu roma aku..
bukan setakat meremang je..
da laa dari pasir gudang nak ke singgah selalu tu boleh tahan jao..
time dekat highway lagi laa..
kawan aku si c tu..
tetibe je nanges..
tak berhenti lak tu..
pastu kejap-kejap macam ketawa..
tapi aku tau sangat kawan aku ketawa macam mane..
tak pernah die ketawa macam malam tu sebelum nie..
aku da tak sedap hati laa kan..
sampai je jb..
kitorang teros pegi danga bay..
sebab ramai orang kat situ..
so tak laa rase seram sangat..
sampai je die still macam tadi jugak..
kitorang da tak tau nak watpe da..
segala macam ayat yang kitorang bace..
da macam-macam benda yang kitorang buat..
kadang-kadang si c menjerit-jerit...
da kena histeria..
aku da tak tau laa nak buat ape kan..
da keliling kereta tu banyak kali da..
lastly..
die senyap tibe-tibe..
tak sedakan diri..
kitorang lepak kat danga bay tu sampai pukol 6 pagi..
tunggu matahari tegak baru nak balek..
disebabkan masing-masing takot kawan aku tu histeria balek..
da pagi je..
kitorang terus pegi breakfast..
hurm..
tu laa yang jadi time new year tu..
dari nak suke-suke..
jadi mistik lak..
naseb je misteri nusantara da tak ditayangkan lagi da..
kalo tak..
glamour gitu!